Thursday, May 3, 2012

Turunkan berat badan dengan sihat (",)

Alhamdulillah saya berjaya turunkan berat badan sebanyak 6 kg dalam masa sebulan.

Syukur sangat sebab masa pantang pun tak turun begitu banyak. Pantang kali ke 3 ni memang best sebab badan rasa cergas dan sihat. Tetapi berat badan tidak turun seperti yang diharapkan. Mungkin disebabkan faktor usia? Hahaha i taklah tua mana pun ;p kadar metabolisme semakin rendah agaknya...

Berat terakhir saya sebelum bersalin 76kg. Pertambahan berat untuk kali ini kira ok la berbanding sebelum ini. So, saya pun positif jer berat akan turun dengan lebih banyak lagi semasa pantang. Sampailah hari ke 44, berat saya 71 kg. Adoila.... Seluar semuanya tak muat.

Selepas habis pantang, saya tambah supplemen omega guard untuk membantu saya memecahkan lemak- lemak degil ini. Pada awalnya, agak lambat kesannya. 2 minggu pertama saya hanya turun 2 kg. Sebulan selepas itu saya turun 6 kg. Slowly but surely :) so, i nak shed off another 5 kg lagi ni. Tidaklah mahu kurus sangat. Cuma mahu sedap-sedap saja :)

Berminat?? Nak cuba set kurus shaklee ni?

PREMIUM SLIMMING SET
for breastfeeding mom : vitalea, alfalfa dan omega
for non breastfeeding mom: vitalea, alfalfa, omega & herblax


NORMAL SLIMMING SET
a. vitalea, alfalfa & lecithin
b. vitalea, alfalfa, lecithin & herblax
c. b complex, vit c, lecithin & alfalfa


owh...mesti tertanya kenapa ada premium & biasa? akan saya terangkan dalam entry akan datang...


 

No comments:

Post a Comment