Monday, October 1, 2012

Energising soy protein

Shaklee merupakan syarikat pertama yang mencipta makanan tambahan menggunakan kacang soya. Pengasingan protein yang pertama dihasilkan oleh Dr Shaklee sekitar tahun 70 an. Kini, banyak kajian klinikal telah membuktikan bahawa kacang soya merupakan faktor utama dalam penjagaan kesihatan yang unggul.

ESP kini diiktiraf seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang komprehensif dan ekstensif serta memiliki kualiti protein yang tinggi dan berkualiti yang pernah dihasilkan.

Kacang soya yang digunakan oleh shaklee hanya mengandungi non-GMO (non genetically modified organism) yang mana ia diproses dalam suhu rendah. Tambahan pula, 850g (satu tin ESP) dihasilkan daripada 30kg kacang soya dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama.

1 hidangan ESP 2 kali ganda daging, 4 kali ganda telur, 12 kali ganda susu,rendah lemak, tiada kolestrol, tiada asid urik dan sangat mudah diserap oleh tubuh manusia.

Indeks glisemik ESP juga rendah iaitu 39 membolehkan mereka yang menghidap kencing manis menikmatinya.

Manfaat utama:
1. Awet muda: asid amino penting untuk membina otot,kuku, rambut, darah, organ,kulit dan banyak lagi. Pengambilan yang berterusan adalah kunci awet muda.

2. Baik untuk hormon: kacang soya kaya dengan isoflavanes yang fungsinya sama dengan hormon wanita. Membantu merendahkan paras kolestrol, mencegah risiko osteoporosis & sakit jantung.

3. Baik untuk prostat: sangat baik untuk pemulihan uterus, ovari,menopaus &pembesaran prostat.

4. Kulit remaja: merangsang pembentukan semula kulit dan otot,mengurangkan kedutan dan agen anti penuaan.

5. Pembekal tenaga: membekal tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, mencegah migrain,insomnia dan tekanan darah.

6. Membaiki pigmentasi

7. Membaiki memori

Tunggu apa lagi? Bulan oktober ini shaklee menawarkan harga runtuh untuk produk ESP!! Call/sms/whatsapp saya di talian 0172032600

No comments:

Post a Comment