Wednesday, September 19, 2012

testimoni: 11 kg turun dalam masa 4 bulan

terus terang saya katakan mengandung kali ke 3 ini bukan mudah. meskipun tiada alahan namun dari segi fizikal saya agak lemah. sakit pinggang bermula sejak kandungan berusia 3 bulan. setiap hari terpaksa menaiki 3 tingkat tangga. Allah sahaja yang tahu perasaan ketika itu. namun digagahkan jua. masih lagi bersyukur kerana dipermudahkan urusan melahirkan dan berpantang.

berat terakhir sebelum bersalin ialah 75 kg. terdetik dalam hati " eh, tak banyak sangat naik kali ni. insyaallah boleh turun kembali ke berat asal atau yang diidamkan"....waktu berpantang macam biasa...alhamdulillah dengan mengambil set pantang shaklee badan rasa sangat bertenaga dan susu pun meriah. namun, pada hari ke 44 kutimbang semula berat "adeihhhh...4 kg je turun???" seluar semua masih tidak muat. fikiran runsing dan agak tertekan. ku sms uplineku " nak kurus kena tambah omega" hurmmm

tanpa melengahkan masa dengan semangat waja ku terus menuju ke shaklee cawangan KK menjadi ahli dan seterusnya beli set menyusu 3M + omega (set kurus). sasaranku untuk mendapatkan berat 60 kg. terdetik dalam hati " boleh ke??" "mampu ke?"

jadi 2 minggu pertama ku makan omega dan alfalfa.minum air secukupnya. ku elakkan daging merah dan makan malam. alhamdulillah susu tidak terganggu dan terasa badan makin ringan. saya tidak menyekat pengambilan makanan. masih makan seperti biasa tapi kuantiti dikurangkan. alhamdulillah semakin lama semakin nampak kesannya. hati menyanyi riang :) lalalala....

sehinggalah bulan puasa yang lepas saya mencapai berat yang diinginkan 60 kg. sekarang saya sasarkan ke 58 kg. wow! berat zaman universiti dulu.sangat kagum dengan omega guard. supplemen yang mampu membakar lemak, slowly and surely :) the best thing is, baby can get DHA. orang slalu cakap bayi yang disusukan oleh susu ibu tiada DHA. hanya susu formula yang dapat DHA. sekarang bayi susu ibu pun boleh dapat DHA yang bagus untuk pembentukan otak bayi.

tips yang saya boleh kongsikan ialah:

1. SET YOUR TARGET!
Set your preferable or achievable target....give your body some time to shed off the stubborn fat. Be real.the fat has been ages in your body how come u wanna shed it in a day?

2. BELIEVE IN YOURSELF
If others can do it why not you? Who else wanna believe in you if not you,yourself

3. DISCIPLINE
No matter what medicine or supplement you are taking, if it is not the right way,amount it will not work.you have to be discipline to achieve your target

4. FOOD INTAKE (LESS CARB MORE FIBER)
Avoid red meat, rice. Drink more lemonade & lime juice.

5. CONSISTENT!
Everyday!!!

6. WATER INTAKE
Make sure u consume at least 3 litres of plain water a day. Or else u will become dizzy.water helps to maximize the effects of the supplements.

No comments:

Post a Comment